Kloosterpadwandeling Zenderen 15 september

Kloosterpadwandeling Zenderen
Op zondag 15 september a.s. wordt de wandeling van het Kloosterpad Zenderen georganiseerd. De start is bij Landgoed de Zwanenhof Retraitehuisweg 6, 7625 SL Zenderen, of bij de kerk,  Hertmerweg 44, 7625 RH Zenderen.

Het Kloosterpad Zenderen is een zeer bijzondere meditatieve wandelroute die de 3 kloosters van Zenderen (Karmelieten – Carmelitessenklooster en Bezinningscentrum Landgoed de Zwanenhof) met elkaar verbindt. Tevens gaat de route door de prachtige natuur van het landgoed Weleveld. De wandelaar loopt daar over de schouwpaden van de Bornsche en Oude Bornsche beek.

Deze dag bestaat de mogelijkheid in de kloosters te kijken. Hier worden rondleidingen gegeven.  Uitzondering vormt het Carmelitessenklooster.

Op het landgoed Weleveld passeert u een beeldengroep, die de rangen en standen in de 13e eeuw voorstelt:” Het Middeleeuws Weleveld”.
Midden op de Zendersche Esch staat de in Saksische stijl gebouwde Mariakapel.  Van hieruit zijn de 3 kloosters te zien.

Op deze dag is in de kerk van Zenderen om 12.00 uur een concert van het Koor Mix.
Er wordt een vrije gift gevraagd.

In Hertme verzorgt het Borns Kleinkoor op deze dag om 14.00 uur en om 16.00 uur een optreden in het Spookhoes. Hiervoor moeten kaarten besteld worden

Het volledige programma is z.s.m. te vinden op de website: www.kloosterpadzenderen.nl